El. paštas          info@vepriumdc.lt +370 340 41290 Šventosios g. 18, LT-20283 Vepriai, Ukmergės r.

Išvyka į Dubingius

Šilti pavasario bei mokslo metų pabaigos orai vilioja išeiti iš jau pabodusių klasių ir pasimėgauti  gamtos artumu. Tad vieną šiltą ir saulėtą gegužės dieną Veprių pagrindinės mokyklos 5 ir 6 klasių mokiniai su auklėtojomis B. Karietiene ir G. Razumiene išsiruošė į edukacinę – pažintinę  išvyką po Dubingių kraštą.

Kelionė vaizdingomis Molėtų apylinkėmis visai neprailgo, greitai pasiekėme Dubingių žirgyną, įsikūrusį unikalios gamtos apsupty tarp ežerų ir miškų. Pirmieji mus pasitiko mini zoologijos sodo gyventojai, todėl nieko nelaukdami patraukėme su jais susipažinti iš arčiau. Čia buvo elnių, danielių, alpakų, ponių ir mini arkliukų, ganėsi ožkytės ir avys. O svetingiausiai mus sutiko stručiai – visas jų būrys atskubėjo, vos priėjome prie aptvaro. Visus ypač sužavėjo pasakojimas apie neišskiriamus draugus –  kupranugarį Fokusą ir asiliuką Antaną, tad ilgiau užsibuvome prie jų. Prie pat žirgyno esančio ežero saloje matėme triušių, ančių, juodųjų gulbių, o viena balta gulbė su juodu kaklu atplaukė prie mūsų.

Ganyklose  tolumoje matėme besiganančius žirgus. Iš arčiau galėjome juos apžiūrėti įėję į originalios architektūros apvalų maniežo pastatą, kuriame telpa ir arklių gardai. Žirgyno darbuotojas aprodė mums garduose esančius arklius, papasakojo apie jų veisles, skirtingas savybes ir net charakterius.  Tada prasidėjo smagiausia dalis – norintieji galėjo manieže apjoti ratą, o jau patyrusios jojikės gavo pajodinėti savarankiškai ir ilgiau. Neišdrįsusieji buvome stebėtojai.

Aplankėme ir istorinius – kultūrinius Dubingių paminklus. Perėjome mediniu tiltu per ilgiausią Lietuvoje Asvejos ežerą. Tai pirmasis medinis tiltas per ežerą Lietuvoje, pastatytas 1934 m. Lietuvos prezidento Antano Smetonos iniciatyva. Dubingių tiltas paskelbtas technikos ir istorijos paminklu. Perėję tiltą, užkopėme į Dubingių piliakalnį, kur XVI- XVII a.  stovėjo didikų  Radvilų rūmai ir evangelikų-reformatų bažnyčia. Čia archeologai aptiko kelis šimtus vertingų radinių, tarp jų ir garbingos bei ypač Lietuvos istorijai nusipelniusios Radvilų giminės palaikus. Šių didikų giminės atstovų palaikai 2009 m. buvo perlaidoti jų radimo vietoje, buvusios bažnyčios rūsyje. Dabar šioje vietoje paviršiuje yra paminklinė lenta. Piliakalnis sutvarkytas, pritaikytas lankytojams.

Pasigėrėję nuo piliakalnio atsiveriančia vaizdinga panorama, grįžome į mokyklinį autobusą ir kupini geriausių įspūdžių patraukėme namo.

Išvyka visiems labai patiko, ne vienas jau planuoja dar kartą apsilankyti Dubingių krašte su šeima.

Birutė Karietienė, 5 kl. auklėtoja

13285808 539913496193033 1815582817 n 1

13295188 539912856193097 684687398 n

Mes naudojame slapukus
Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir informaciniais tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus, kuriuos galite bet kada atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Patvirtinkite savo sutikimą juos naudoti, paspausdami „Sutinku“.