El. paštas          info@vepriumdc.lt +370 340 41290 Šventosios g. 18, LT-20283 Vepriai, Ukmergės r.

Susipažinome su 2015 metų mažąja Lietuvos kultūros sostine

Ar galite atsakyti į klausimą: Kuo panašūs Naisiai ir Vepriai?

Mokyklos mokiniai į šį klausimą jau gali atsakyti. Net dvi dienas organizuojamose ekskursijoje lankėsi visi 1-10 klasių mokiniai, kurie turėjo galimybę iš arčiau susipažinti su 2015 metų Mažąja Lietuvos kultūros sostine – Naisiais.

IMG 6714

Rugsėjo 21-22 dienomis Naisiuose aplankėme vienintelį Lietuvoje Baltų dievų muziejų, kuris išsidėstęs beveik visoje kaimo teritorijoje. Muziejų puošia Saulės ir Ugnies aikštės, Alkos klanas, daugiau kaip 50 didelių ąžuolinių dievų skulptūrų. Apkabinę skulptūras prašėme pas jas stiprybės, meilės, sveikatos, grožio, drąsos, sėkmės. Vieninteliame ir unikaliame Inkilų muziejuje po atviru dangumi susipažinome su inkilėlių įvairove. Baltų žolynų muziejuje apžiūrėjome ir pasidžiaugėme dar žydinčiais augalais – aguonomis, ramunėlėmis, jurginais, našlaitėmis. Naisių žemės istorijos muziejuje įsikūrusiose keturiose salėse: Gendvilo, Naisių vasaros teatro ir Naisių vasaros serialo, Naisių žemės istorijos dar daugiau sužinojome apie Naisius. Aplankėme ir didžiausius kaimo „gyventojus“ – Karališkąją žalčių šeimą. Didžiausią įspūdį visiems paliko Baltų arena. Tai - savotiškas šiuolaikinis piliakalnis ir aukščiausias kalnas apylinkėse, prilygstantis penkių aukštų namui, nuo kurio atsiveria puiki kaimo panorama.

Grįžtant namo aplankėme dar vieną Lietuvos istorijos ir architektūros paminklą – Kryžių kalną. Tuos, kurie čia atvyko pirmą kartą, nustebino kryžių įvairovė ir gausybė.

Diena prabėgo nepastebimai. Pilni įspūdžių tik vakare grįžome į Veprius – 2016 metų Mažąją Lietuvos kultūros sostinę.

Pradinio ugdymo vyr. mokytoja Vida Ramanauskienė

IMG 7766

IMG 7770

Mes naudojame slapukus
Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir informaciniais tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus, kuriuos galite bet kada atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Patvirtinkite savo sutikimą juos naudoti, paspausdami „Sutinku“.